tisdag 23 april 2013

Dressyrträning

Igår tränade jag för tränare för första gången på väldigt lång tid. Jag tror jag ska fortsätta i den gruppen, det är ett gäng privatryttare som tränar tillsammans för en tjej som heter Marie. Det kändes ganska konstigt att träna för någon eftersom man då får ändra saker med sin ridning, och tills det har blivit befäst känns det mest som kaos. Dessutom är jag tydligen helt sned i rygg och bäcken. Jag har länge haft lite ryggproblem, men det blir ganska tydligt när man ridit i några minuter och ridläraren frågar om man har problem med ryggen. Men annars var det helt okej, jag vill inte säga att det gick bra, men det behövs verkligen lite träning om jag och hästen ska komma i form.

Nästa helg händer det något alldeles speciellt. Då ska jag hämta hem min nya valp! Det är min första hund så jag är väldigt taggad :) det är en bostonterrierhane som heter Chandis Öjvind. Han kommer alltså från kennel Chandis där dom är väldigt trevliga och kunniga, och jag känner mig trygg i att jag får livslång support. I princip allt är förberett till hans ankomst så nu räknar jag ner dagarna. 11 dagar kvar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar