torsdag 9 augusti 2012

I'm back bitches! ;)

Jag har inte bloggat sen hösten 2011. Fy skäms på mig, det är ju katastrof! Fick helt plötsligt craving för att blogga, så jag hittade hit igen. Mitt liv ser ganska annorlunda ut nu, men den viktigaste faktorn är fortfarande densamma - jag har kvar min underbart vackra och duktiga häst. Han har dock varit halt under våren, inget allvarligt dock så han är helt återställd nu :) Men av denna orsak har vi inte kommit ut och tävlat som jag hade hoppats på. Det kommer jag förhoppningsvis göra dock, vill bara hitta en bra dressyrtränare först...

Åter till min nuvarande livssituation. Jag har tagit studenten från Bollerups Naturbruksgymnasium, studentveckan var en festlig tillställning som jag aldrig kommer glömma! Saknar alla underbara människor som jag lärde känna där, men i övrigt kände jag att det var rätt tid att gå vidare och testa på något nytt. Just nu är jag i London och jobbar lite, jag hjälper till inför öppningen av min morbrors restaurang :) tyvärr har jag inte varit och sett något OS, jag har följt det på webben som vilken Svensson som helst. När jag ser alla fantastiska prestationer från våra duktiga svenska ryttare blir jag så otroligt inspirerad till att utveckla min egen ridning så långt som det går. I höst, eller närmare bestämt den tredje september, ska jag infinna min på Lunds universitet för att påbörja mina studier inom det engelska språket ;) jag ska alltså läsa en heltidskurs i engelska som är ett halvår, så får vi se vad jag hittar på sen. Under tiden jag pluggar ska jag bo hos min moster i Hässleholm. Det finns ett stall där som jag höll till i på somrarna när jag var liten, och där ska jag ha Bruce :) om det är någon som har tips om en bra dressyrtränare i Hässleholmstrakten får ni gärna kommentera! På måndag ska jag, min morbror och min "kusin" (morbrors sambos dotter) Maddie, som också rider, iväg till en jättestor hästaffär där jag ska inhandla en par riktiga ridstövlar :D jag har ridit i typ tolv år, och jag har aldrig ägt ett par ridstövlar.... Pinsamt. Saknar min häst ofantligt mycket men är inte tillbaka i Sverige förrän om ungefär två veckor. Jobbigt läge! :o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar